zondag 9 februari 2020

10/02/2020 Vandaag grote luxe.


Vandaag slechts één bult op ons traject met een hoogteverschil van 165m. Net voor we aan de klim willen beginnen komen er twee jonge kerels op een koersfiets naast ons fietsen. Ik had me graag eens met hen willen meten in het bergop rijden maar ik heb echter een probleem met mijn linker versnellingshendeltje waardoor ik niet meer naar mijn laagste verzet kan schakelen. De steilere stukken moet ik noodgedwongen te voet afleggen.
Langs de weg kom je hier veel loslopende straathonden tegen. Een gevaar zijn ze voor ons zeker niet, ze lopen eerder weg van ons. Dieren zijn niet de enigen die van ons bang zijn, ook kleine kinderen kijken soms verschrikt op en lopen met uitgestoken armen en angst in de ogen naar hun moeder.
Na enkele dagen gelogeerd te hebben in wat kleinere bescheiden penginapans kunnen we in Painan nog eens terecht in een degelijk hotel met alle comfort. De prijs van een logement stemt niet altijd overeen met de kwaliteit. Soms is het zeer degelijk en toch spotgoedkoop en andere keren weet je dat men wat te veel rekent maar dan denken wij maar dat de mensen hier ook eens wat mogen verdienen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten