maandag 17 februari 2020

17/02/2020 Een dag vol hindernissen


Als je van het Maninjau meer naar Bukittinggi wil moet je nog een stevig eindje hogerop zien te geraken.
De eerste 9km met een hoogteverschil van 660m zijn de lastigste en daarom hebben we geprobeerd om aan een vervoermiddel te geraken. Een medewerker van het resort zou er voor zorgen. Men heeft inderdaad voor een transportmiddel gezorgd maar ook deze keer is het een auto waar er onvoldoende plaats is voor twee fietsen. We hadden het vermoed en daarom hebben we al een plan B klaar: de auto brengt alleen MJ en haar fiets tot boven en ik fiets gewoon tot boven. Dat ik deze lastige klim voor mijn rekening moet nemen vind ik absoluut niet erg, integendeel, nu kan ik me eens op eigen tempo uitleven in een klim. IK moet wel opletten dat ik niet té overmoedig wordt en mij in het begin ga vergaloppeer en de beste manier hiervoor is onderweg zo veel mogelijk genieten van de prachtige panorama's en af en toe eens stoppen om een foto te nemen, al wordt dat laatste wat moeilijk omdat ik met mijn klamme zweethanden nog amper mijn smartphone kan bedienen. Ondanks dat ik het rustig aan doe krijg ik het in de laatste kilometer toch lastig en moet ik enkele keren van de fiets, maar ik heb er wel van genoten. Het was een grote aaneenschakeling van haarspeldbochten. Als Ik ze achteraf nog eens natel, het waren er 39. Na 1u45 zie ik MJ terug boven op de top en kunnen we weer samen verder fietsen. We hadden gedacht dat de laatste 20km tot Bukittinggi vrij makkelijk zouden zijn maar we hebben ons toch wat miskeken op het profiel. De eerstvolgende 10km zijn nog vlak en voor een stukje naar beneden maar de laatste 10km zijn weer behoorlijk zwaar. Met de eerste klim nog in de benen wordt het ook voor mij stilaan moeilijk. Als uitsmijter krijgen we in de slotkilometer tot Bukittinggi nog een heuse muur te verwerken.
We hadden via booking.com twee overnachtingen geboekt bij een hotel van de OYO keten. Als we om 1uur arriveren moeten we nog een uur wachten eer we mogen inchecken, niet prettig nat in het zweet en niet een beetje moe. Als we dan eindelijk mogen inchecken, blijkt er iets fout gelopen met de booking. Uiteindelijk wil men ons in een ander OYO hotel plaatsen even buiten het centrum. We fietsen nog wel tot aan het andere hotel om dan vast te stellen dat er daar niets te beleven valt. Gelukkig kan ik de reservatie bij booking.com nog kosteloos annuleren. Met de app van booking.com zoek ik een ander hotel meer in het centrum van de stad. Wanneer we gedoucht zijn is het ondertussen 16 uur eer we iets kunnen gaan eten. Na dat verplicht huwelijksattest enkele dagen geleden en nu een fout gelopen reservatie hebben we het even gehad met de OYO hotelketen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten